ایمن سازی مودم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ایمن سازی مودم

شش گام ساده میتواند ما را از دست غارتگران ترافیک اینترنتی که هر لحظه در کمین نشسته اند نجات دهد.

  • گام اول WPS مودم را خاموش کنید:
    توجه داشته باشید روشن بودن این قابلیت، موجب هک شدن بسیاری از مودم‌های بی‌سیم می‌شود. بهتر است این قابلیت را به طور کامل خاموش کرده و از شیوه رمزگذاری استفاده کنید، توضیحات کامل برای خاموش کردن wpsرا از اینجا بخوانید.
  • گام دوم MAC FILTERING را فعال کنید:
    با فعال کردن این گزینه فقط سیستم هایی که شما در مودم تعریف کرده اید امکان اتصال به مودمتان را دارند و حتی اگر هکری پسوورد وایرلس شما را را داشته باشد باز هم نمی‎تواند به آن متصل شود.
  • گام سوم انتخاب پسورد WPA2 قدرتمند:
    با انتخاب پسورد WPA2 می‎توانید خیال آسوده تری داشته باشید باید بدانید هک کردن WPA و WEP به کمک روش های بروت فورس برای یک هکر کار راحت‎ تری است.
  • گام چهارم تغییر آی پی ورود ابتدایی به تنظیمات مودم:
    برای جلوگیری از حملات CSRF می‎توانید آدرس مشخص روتر خود را تغییر دهید بعنوان مثال اگر روترتان برای ورود از آدرس 192.168.1.1 استفاده می‎کند آنرا تغییر دهید.
  • گام پنجم پنهان کردن نام وای فای شما از تمام دستگاه‎ها:
    شما می‎توانید با مخفی کردن SSID خود از دسترس دستگاه‎های دیگر مصون بمانید. با این کار تنها افرادی می‎توانند متصل شوند که SSID را بدانند.
  • گام ششم پسورد پیش فرض ورود به صفحه تغییرات مودم را تغییر دهید:
    اکثر کاربران یوزرنیم و پسورد پیش فرض تنظیمات مودم خود را تغییر نمی‎دهند با ورود به آی پی آدرس روتر خود(مثلا 192.168.1.1) یوزرنیم و پسورد پیش فرض admin – admin را تغییر دهید.
آموزش خاموش کردن WPS در مودم های تی پی لینک

با پیشرفت تکنولوژی، راه‎های سوءاستفاده از آن نیز روز به روز پیشرفت می کند، باید بدانید برای حفظ امنیت و جلوگیری از اتصال کاربران غیرمجاز به اینترنت، اولین گام خاموش کردن تنظیمات wpsمودمتان می‎باشد.

تکنولوژی wps برای کاربران آماتور ساخته شده تا بتوانند به راحتی و بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور به مودم وصل شوند به همین دلیل امنیت را پایین آورده است.

از سوی دیگر چندیست که نرم افزارهایی برای اندروید تولید شده اند تا به راحتی به مودم هایی که wpsآنها روشن است وصل می‎شوند و از اینترنت دیگران سوءاستفاده می‎کنند.

خاموش کردن wps دراکثر مودم ها به جز مودم های tp-link به راحتی با خاموش کردن دکمه ی wps در پشت مودم صورت می‎گیرد.

ولی در مودم های تی پی لینک(tp-link) حتی با خاموش کردن دکمه wps در پشت مودم،wps خاموش نمیشود و برای خاموش کردن نیازمند تنظیماتی در پنل مودم میباشد.

خاموش کردن wps در مودم های تی پی لینک

ابتدا به صفحه تنظیمات مودم خود بروید برای اینکار در صفحه مرورگرتان آدرس 192.168.1.1 را وارد کنید تا پنجره ورود یوزرنیم و پسورد پنل مودم شما نمایش داده شود.

حال به تب Interface Setup بروید و از زیرمنوی آن wirelessرا انتخاب کنید.

سپس از قسمت Multiple SSIDs Settings گزینهی Use wpsرا پیدا کنید تنظیمات آن را روی No بگذارید و در انتها گزینه SAVE در پایین صفحه را بزنید.

دسترسی سریع