زمان مطالعه: 6 دقیقه

این روزها بسیاری از امور با استفاده از اینترنت انجام می‌شود و کمتری جایی را می‌توان یافت که تحت پوشش شبکه‌های اینترنت نباشد؛ اما مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از کاربران اینترنت ADSL و سایر شبکه‌ها، از کندی سرعت اینترنت خسته شده شده‌اند. برخی نیز از این قضیه ناراحت هستند که خدمات و سرویس‌های دریافتی آن‌ها در مقایسه با تعرفه پرداختی، بسیار نامناسب و ناچیز است. به همین سبب این اواخر از دور و اطراف به گوشمان می‌رسد که بسیاری به استفاده از اینترنت پرسرعت tdlte روی آورده‌اند.

سرویس tdlte تقریباً جایگزین بسیاری از شبکه‌های اینترنت شده و با سرعت فوق‌العاده بالایی که دارد، از سایر رقبای خود در بازار پیشی گرفته است. تعداد کاربران این اینترنت پرسرعت خانگی روزبه‌روز در حال افزایش است. به همین سبب، در این مقاله قصد داریم شما را با این سرویس اینترنت خانگی پرسرعت بیشتر آشنا کنیم و به بیان ترفندهایی جهت افزایش سرعت اینترنت TD-LTE بپردازیم.

چنانچه شما هم تمایل به افزودن بیش‌ازپیش سرعت اینترنت خانگی خود دارید و نمی‌دانید چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهید، تا پایان با ما همراه باشید.

اینترنت پرسرعت tdlte

سرویس اینترنت TD- LTE چیست؟

یکی از سرویس‌هایی که اتصال به اینترنت را برای تمام کاربران خانگی، اداری و غیره تسهیل کرده، سرویس TD-LTE است. سرویس tdlte ازجمله پرسرعت‌ترین سرویس‌های ثابت اینترنت و بهترین سرویس اینترنت بی‌سیم است. این سرویس که به‌عنوان بهترین اینترنت خانگی بی‌سیم نیز شناخته می‌شود برای متصل شدن به اینترنت فقط به یک سیم‌کارت و مودم نیاز دارد. به‌علاوه پوشش دهی اینترنت tdlte فوق‌العاده است و در هر مکانی امکان راه‌اندازی آن وجود دارد.

اینترنت tdlte نسبت به سایر سرویس‌های اینترنتی موجود نظیر ADSL و اینترنت موبایل ظرفیت بسیار بیشتری در انتقال داده‌ها دارد و سرعت دانلود و آپلود آن نیز به‌مراتب بیشتر است. علاوه بر این، قیمت اینترنت tdlte با در نظر گرفتن خدمات، پوشش دهی، سرعت فوق‌العاده و … بسیار مناسب است. به همین دلیل هم بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند کارهای اینترنتی خود را با خرید و استفاده از بسته‌های اینترنت tdlte انجام دهند.

این اینترنت خانگی بی‌سیم ضمن صرفه‌جویی در هزینه، مزایای دیگری نیز دارد. این مزایا عبارت‌اند از:

  • قابل راه‌اندازی در هر مکان و زمانی
  • عدم نیاز به وجود هیچ‌گونه زیرساختی (سیم‌کشی و یا وجود فیبر نوری) جهت راه‌اندازی
  • قابل‌استفاده برای مصارف خانگی، اداری، تجاری و …
  • تعرفه مقرون‌به‌صرفه تر
  • صرفه‌جویی در مصرف باتری موبایل
  • قابل‌استفاده هم‌زمان توسط چند کاربر

علاوه بر مزایای ذکر شده در بالا، اینترنت tdlte در قیاس با سایر سرویس‌های اینترنت موجود نظیر ADSL، VDSL و… سرعت بیشتری دارد و در دسترس‌تر است. به‌علاوه تعرفه اینترنت tdlte نیز بهتر و مناسب‌تر است. به همین دلیل خرید آن به جای خرید اینترنت موبایل  بصرفه تر خواهد بود.

همان‌طور که در قسمت مقدمه اشاره شد، تعداد کاربران آن روزبه‌روز در حال افزایش است و باوجود اینکه پوشش سرتاسری سرویس tdlte در چند سال اخیر بسیار بهتر شده اما به‌کارگیری تعدادی ترفند می‌تواند سرعت آن را به‌مراتب افزایش دهد. ما در ادامه به معرفی این ترفندها می‌پردازیم.

ترفندهای افزایش سرعت اینترنت TD-LTE:

ترفندها و راهکارهای موجود جهت افزایش سرعت اینترنت tdlte به شرح زیر است:

مودم

  1. انتخاب مودم TD-LTE با آنتن دهی بهتر:

    یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌ها برای داشتن اینترنت پرسرعت استفاده از مودم قوی است. این مودم‌ها با داشتن آنتن دهی قوی‌تر و بهتر، سرعت دانلود و آپلود را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهند. لذا برای اینکه سرعت اینترنت TD-LTE خود را افزایش داده و با خیال راحت کارهای خود را انجام دهید، بیش از انجام هر کاری باید مودم مناسبی جهت این کار انتخاب کنید. بدین منظور می‌توانید در مورد انواع مودم‌های موجود در بازار تحقیق کرده و درنهایت بهترین آن را خریداری کنید.

  2. بهبود و ارتقا آنتن دهی مودم:

    برای اینکه آنتن دهی مودم tdlte خود را بهتر کنید بهتر است آن را در جای‌جای خانه قرار دهید. با این آزمون‌وخطا، در نهایت بهترین مکان را جهت آنتن دهی مودم پیدا خواهید کرد. در زمان انجام این کار هرگاه متوجه شدید که چراغ‌های بیشتری از آنتن روشن می‌شود، مودم را برای همیشه در آنجا قرار دهید.

  3. قرار دادن مودم در ارتفاع:

    قرار دادن مودم در ارتفاع و محیط روبازی مانند تراس، پشت‌بام و … نیز می‌تواند سرعت اینترنت را به میزان زیادی افزایش دهد، زیرا که این محیط‌ها فاقد نویز، امواج الکترومغناطیس و … هستند و به همین دلیل، آنتن‌دهی بهتر و قوی‌تر می‌شود.

  4. قرار دادن مودم در مکان ثابت:

    مودم‌های tdlte مانند مودم‌های جیبی نیستند که بتوان به‌راحتی آن را با خود جابه‌کرد، زیرا جابه‌جایی مکرر آن سرویس‌دهی و سرعت مودم را کاهش می‌دهد؛ بنابراین پس‌ازاینکه جای مناسب برای مودم را پیدا کردید دیگر هرگز آن را جابه‌جا نکنید.

  5. انتخاب بازه‌های زمانی مناسب جهت اتصال به شبکه و استفاده از اینترنت:

    اینترنت tdlte مانند تمامی اینترنت‌های دیگر در برخی از بازه‌های زمانی بسیار شلوغ و پرترافیک است. در این بازه‌ها سرعت اینترنت، دانلود و … کاهش می‌یابد؛ بنابراین سعی کنید پس از یافتن این زمان‌ها برای امور اینترنتی خود برنامه‌ریزی کرده و انجام آن‌ها را به ساعت‌های خلوت موکول کنید. معمولاً ابتدای روز، ظهر و نیمه‌شب‌ها سرعت اینترنت بهتر و به‌مراتب بالاتر است.

  6. اتصال به اینترنت با استفاده از کابل شبکه:

    یکی از راهکارهای مؤثر به‌منظور افزایش سرعت و سرویس‌دهی اینترنت خانگی استفاده از کابل شبکه است.

  7. اتصال روتر وای ‌فای به مودم tdlte:

    اکثر مودم‌های tdlte موجود در بازار کشور وای‌ فای ضعیفی دارند و افزایش تعداد کاربر و همچنین مسافت، آنتن دهی و سرعت آن‌ها را کاهش می‌دهد. اتصال روتر به مودم این مشکل را حل کرده است، زیرا با برقرای این اتصال امکان استفاده همزمان چندین کاربر از اینترنت با سرعت مناسبی فراهم می‌شود.

  8. به‌روزرسانی فریم‌ویر مودم:

    به‌روزرسانی فریم‌ویر مودم، سرعت و آنتن دهی را چندین برابر افزایش می‌دهد و عملکرد مودم را بهبود می‌بخشد. پس شما می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات مودم خود، آن را آپدیت و بدین‌وسیله سرعت اینترنت را افزایش دهید.

  9. تغییر وضعیت پارامترهای SINR و RSRP:

    تغییر وضعیت این دو پارامتر کیفیت و قدرت سیگنال مودم را ارتقا می‌بخشد. کاربران می‌توانند با تغییر اعداد این دو پارامتر آنتن دهی مودم خود را بهتر کنند. پارامتر SINR نشان‌دهنده کیفیت سیگنال است و هرچقدر مقدار آن از عدد ۵ بیشتر شود کیفیت نیز بیشتر می‌شود. پارامتر RSRP نیز قدرت سیگنال است و هرچقدر به عدد صفر نزدیک‌تر شود میزان آن افزایش می‌یابد.

  10. عدم قرارگیری در معرض دیگر امواج WIFI:

    قرار گرفتن هم‌زمان چندین مودم و امواج وای فای کیفیت سیگنال را کاهش داده و سرعت اینترنت را کم می‌کند. لذا بهتر است مودم tdlte در مکانی باشد که مودم و یا امواج وای فای دیگری وجود ندارد.

  11. تغییر کانال وای فای:

    تغییر کانال وای فای راهکار مؤثر دیگر جهت افزایش سرعت اینترنت tdlte است. استفاده‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به قسمت تنظیمات مودم و انتخاب گزینه channel bandwidth کانال مناسب جهت دریافت امواج را پیدا کنند.

  12. خرید مودم بیرونی tdlte:

    چنانچه مشکل کندی سرعت اینترنت شما ناشی از وجود مشکل در آنتن دهی باشد، می‌توانید از مودم‌های بیرونی استفاده کنید. این مودم‌ها چون در خارج از منازل و محیط‌های مسکونی نصب می‌شوند گیرندگی بهتری داشته و قوی‌تر هستند.

تهیه انواع سرویس‌های اینترنت پرسرعت

سرویس اینترنت پرسرعت

جهت تهیه انواع سرویس‌های اینترنت مانند اینترنت پرسرعت خانگی TD-LTE و غیره می‌توان به شرکت‌های معتبر عرضه‌کننده نظیر مبنا تلکام در سرتاسر کشور مراجعه کرد. این شرکت‌ها بهترین سرویس‌های خانگی اینترنت را با تعرفه مناسب، حداکثر سرعت، حداکثر کیفیت و … در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهند.

مشتریان با استفاده از این سرویس‌های TD-LTE قادر به انجام تمامی امور خود نظیر گیمینگ، تماشای آنلاین فیلم، کار با فایل های حجیم و … هستند. لازم به ذکر است که چنین شرکت‌هایی از خدمات خود به‌صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی کرده و به همین سبب خیال کاربران از نظر قطعی و کند شدن سرعت دسترسی و آپلود راحت خواهد بود.

 

سخن پایانی

ما در این مطلب ابتدا به معرفی اینترنت خانگی پرسرعت TD-LTE و سپس به بیان تعدادی از مهم‌ترین، بهترین و کاربردی‌ترین ترفندها برای افزایش سرعت این اینترنت خانگی و مقرون‌به‌صرفه پرداختیم. افراد فعال در این حوزه می‌توانند با خرید اینترنت و مودم tdlte امور اینترنتی خود را انجام داده و با به کار بستن یک و یا تمامی ترفندهای بیان شده در بالا، سرعت اینترنت خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند.