how does TD LTE work؟

شبکه TD LTE چگونه کار می‌کند؟

8 دقیقه

در شبکه TD-LTE یکی از سرویس های اینترنتی نسل جدید است که بسیاری از سرویس دهنده های اینترنت مانند مبناتلکام آن را ارائه می دهند. این شبکه بر اساس پلتفرم LTE تنظیم می شود.

با گسترش شبکه های LTE و تعداد بسیار زیاد دستگاه های جدید به بازار، ظهور نوع دوم استاندارد این شبکه، TD-LTE، ممکن است گیج کننده به نظر برسد. بنابر این TD-LTE چیست؟ چگونه بر دنیای تلفن همراه تأثیر خواهد گذاشت؟ برای پاسخ به این سوالات با ما تا انتهای این مقاله همراه بمانید. در ادامه به نحوه کار سرویس TD-LTE خواهیم پرداخت.

مزایای TD نسبت به 4g

قبل از هر چیز باید بدانیم که این دو شبکه با هم رقابت نمی کنند. TD-LTE یکی از روش های ارائه اینترنت 4g  می باشد. همه تلفن های 4g  در سال 2022 از فناوری LTE استفاده می کنند. این فناوری سرعت بالایی را برای داده های تلفن همراه و پهنای باند به ارمغان می آورد. با این حال در ادامه شما را با مزایای این سرویس آشنا می کنیم:

  • سرعت بالاتر انتقال داده: شبکه TD-LTE بالاترین نرخ انتقال داده را در زیرساخت 4g ارائه می دهد، که عددی بین 30 الی 100 مگابیت بر ثانیه است. کاربران به خاطر این سرعت بالا به راحتی و بدون وقفه به محتوای آنلاین دسترسی دارند و تجربه ای خوب و سریع از وب گردی، استریم و دانلود را فراهم می کند.
  • تاخیر کمتر: تاخیر کم در انتقال داده ها به ویژه برای کاربردهایی مانند بازی های آنلاین و تماس های ویدیویی بسیار مهم است؛ زیرا هرگونه تاخیر بر تجربه کاربری تحت تاثیر منفی می گذارد.
  • ظرفیت پهنای باند مقیاس پذیرتر: اپراتورها با وجود TD-LTE ظرفیت شبکه را به راحتی افزایش می دهند. این ویژگی به خصوص در زمان های اوج مصرف، مانند رویدادهای خاص یا در مناطق پرجمعیت، بسیار کاربردی است. با افزایش ظرفیت، کاربران از خدمات با کیفیت تری بهره مند خواهند شد.
  • سازگاری با سیستم های موجود: TD-LTEبا سیستم های موجود برای ارتباطات سیار (GSM) و فناوری خدمات جهانی مخابرات سیار (UMTS) سازگاری دارد. اپراتورها به خاطر این سازگاری به راحتی شبکه های خود را بروز کرده و از زیرساخت های موجود استفاده می کنند.
  • توسعه به LTE-Advanced: توسعه بعدی LTE-Advanced (LTE-A) حداکثر سرعت 300 مگابیت بر ثانیه را به همراه خواهد داشت. کاربران با وجود این فناوری جدید از سرعت های بسیار بالاتری بهره مند می شوند و تجربه ای بی نظیر از اینترنت همراه را تجربه می کنند.
  • پشتیبانی از خدمات چندرسانه ای:TD-LTE به طور خاص برای پشتیبانی از خدمات چندرسانه ای طراحی شده است و کاربران آن می توانند به راحتی و بدون مشکل از استریم ویدیو، موسیقی و سایر محتواهای چندرسانه ای استفاده می کنند.
  • بهبود در کیفیت خدمات: با استفاده از TD-LTE، کیفیت خدمات به طور قابل توجهی بهبود می یابد. با کاهش قطع و وصلی در ارتباطات، رضایت کاربران افزایش می یابد.

چه چیزی باعث کاهش سرعت داده TD-LTE / 4g می شود؟

چه چیزی باعث کاهش سرعت داده TD-LTE / 4g می شود؟

کاهش سرعت داده در شبکه های TD-LTE و 4g به دلایل مختلفی اتفاق رخ می دهد. این عوامل به دو دسته کلی تقسیم می شوند: عوامل مربوط به سرویس دهندگان مخابراتی و عوامل خارجی. در ادامه هر یک از این عوامل را بررسی می کنیم:

تمام شدن ترافیک

رایج ترین دلیل کاهش سرعت داده، تمام شدن حجم بسته اینترنتی است. بسیاری از کاربران بسته های اینترنتی با حجم محدود می خرند و پس از اتمام این حجم، سرعت اینترنت به طور قابل توجهی کاهش می یابد و به حدی می رسد که استفاده از اینترنت ممکن نیست. این موضوع به ویژه در مواقعی که کاربران به طور مداوم از داده های موبایل استفاده می کنند، بیشتر دیده می شود.

فاصله از برج مخابراطی

فاصله شما از برج های مخابراتی تاثیر زیادی بر کیفیت سیگنال و سرعت داده دارد. هر چه از برج تلفن همراه دورتر باشید، سیگنال ضعیف تر شده و سرعت را کاهش می دهد. در مناطق دورافتاده یا حومه شهرها، کاربران ممکن است با مشکلات بیشتری نیز در سرعت اینترنت مواجه شوند.

مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی مانند بتن، آجر، گچ و عایق های دیگر به شدت امواج فرکانس رادیویی را مسدود می کنند. اگر شما در یک ساختمان با مصالح سنگین زندگی می کنید، سیگنال های تلفن همراه به راحتی به داخل خانه شما نفوذ نخواهند کرد. این موضوع علاوه بر کاهش سرعت داده، بر کیفیت تماس ها نیز تاثیر منفی می گذارد.

امواج طبیعی

شرایط جوی مانند باد شدید، باران، برف و طوفان سیگنال های رادیویی را تضعیف می کنند. به عنوان مثال، در روزهای طوفانی یا بارانی، کاربران ممکن است با کاهش سرعت داده مواجه شوند، حتی اگر در نزدیکی برج تلفن همراه قرار داشته باشند.

ترافیک شبکه

در زمان های اوج مصرف، مانند ساعات شلوغ روز، ترافیک شبکه افزایش می یابد و همین موضوع سرعت داده برای کاربران را کاهش می دهد. در این زمان ها، تعداد زیادی از کاربران به طور همزمان از خدمات اینترنت استفاده می کنند و فشار زیادی به زیرساخت های شبکه وارد خواهد کرد.

تداخل سیگنال

تداخل سیگنال از سوی دستگاه های دیگر نیز بر سرعت داده تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر چندین دستگاه در یک منطقه کوچک به طور همزمان به شبکه متصل شوند، کیفیت سیگنال و سرعت انتقال داده کاهش می یابد.

تنظیمات دستگاه

تنظیمات نادرست در دستگاه های کاربر نیز بر سرعت داده تاثیر منفی می گذارد. پس اگر تنظیمات APN (Access Point Name) به درستی پیکربندی نشده باشد، کاربر با مشکلاتی در اتصال به اینترنت مواجه خواهد شد.

مشکلات نرم افزاری

نرم افزارهای قدیمی یا مشکلات نرم افزاری در دستگاه های کاربر نیز منجر به کاهش سرعت داده می شوند. بروزرسانی های منظم نرم افزاری را پیشنهاد می کنیم؛ چرا که باعث بهبود عملکرد دستگاه و افزایش سرعت داده خواهد شد.

آینده TD-LTE چیست؟

TD-LTE عمدتا توسط China Mobile حمایت می شد. این سرویس در ابتدا به عنوان یک استاندارد خاص چین تلقی می شد. پس از مدتی، در آغاز سال 2011، اپراتورهای جهانی تشخیص دادند که TD-LTE در برآوردن نیازی جهانی، پتانسیل آن را دارد که بسیار بیشتر از یک راه حل چینی باشد.

TD-LTE هنوز در حال توسعه است و زمان لازم است تا فراتر از بازارهای اصلی گسترش یابد؛ با این حال GSMA گزارش داده که تمام فناوری های سلولی یک چرخه عمر تقریبا 20 ساله از راه اندازی تا اوج خود دارند. اگر این پیش بینی درست باشد، شبکه TD-LTE به اوج نفوذ خود در سال 2030 خواهد رسید. اگر می خواهید درباره تحول اینترنت و چگونگی شکل گرفتن آن بدانید مقاله ” تلفن چگونه اینترنت را به یکی از مهم ترین دغدغه های انسان ها تبدیل کرد؟ ” را مطالعه کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط