زمان مطالعه: 5 دقیقه

تصمیم گیری برای تعیین حجم پهنای باند اختصاصی که کسب‌وکار شما نیاز دارد به عوامل مختلفی وابسته است مانند تعداد کارمندان شما، نوع نرم‌افزارهایی که استفاده می‌کنید و… . به طور مثال فرض کنید شرکتی که روزانه اطلاعات زیادی را پردازش می‌کند یا به طور مثال فیلم‌های HD تولید یا ویرایش می‌کند، احتمالاً نسبت به شرکتی که با فایل‌های کوچکتر سروکار دارد، به پهنای باند(Bandwidth) بیشتری نیاز دارد. قبل از شروع بررسی گزینه‌ها برای انتخاب پهنای باند خود، باید در مورد اینکه چه پهنای باندی با چه حجمی می‌تواند مناسب کسب‌وکار شما باشد، اطلاعات بیشتری کسب کنید. تعداد سیستم‌هایی که در شرکت شما در حال فعالیت است نیز بر پهنای باند انتخابی شما تاثیر می‌گذارد. یک شرکت با ۲۵ دستگاه ممکن است آنچه را که نیاز دارد از پهنای باندی با قدرت ۷۵ مگابیت بر ثانیه دریافت کند. همچنین یک شرکت با ۲۰۰ دستگاه، احتمالاً به پهنای باند با قدرت ۷۰۰ مگابیت بر ثانیه نیاز دارد.

پهنای باند گسترده‌تر، سهولت کار را بیشتر می‌کند!

هرچه اعضای تیم شما راحت‌تر با یکدیگر همکاری کنند، سریع‌تر می‌توانند پروژه‌ها را انجام دهند. یکی از مزایای مهم اینترنت اختصاصی در این است که همکاری را برای کارمندان کسب‌وکار شما آسان کرده و سرعت بخشد.

وقتی کارمندان شما سیستم‌هایی با اینترنت پر سرعت دارند، می‌توانند از جدیدترین ابزارها استفاده کنند. به طور کل با پهنای باند  گسترده‌تر، راندمان کاری بالاتر و بازدهی شما بیشتر خواهد شد.

پهنای باند اشتراکی می‌تواند فرآیندهای کسب‌وکار شما را محدود کند!

پهنای باند اشتراکی با توجه به محدودیت‌هایی که دارد، سرعتتان را نیز تا حد زیادی کم‌ می‌کند. توجه کنید که فرایندهای تجاری هسته اصلی شرکت شما را تشکیل می‌دهند. هرچه زیرساخت‌های کسب‌وکار شما به‌روزتر و پیشرفته‌تر باشند، سازمان شما گزینه مناسب‌تری برای افراد به حساب می‌آید. همچنین هر چه اینترنت سریع‌تر و پایدارتری داشته باشید، می‌توانید خدمات و محصولات بیشتری را در زمان کوتاه‌تری به مشتریان خود ارائه دهید. همین موضوع به صرفه جویی در هزینه‌های سازمان شما کمک می‌کند.

علاوه‌بر این برای مشتریان شما، سرعت بارگذاری سایت، خرید اینترنتی و… فاکتورهای مهمی هستند که بر افزایش بازدهی کارمندان شما موثر هستند؛ در نتیجه پهنای باند اشتراکی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای یک سازمان باشد.

پهنای باند اختصاصی می‌تواند از خرابی‌ها جلوگیری کند!

پهنای باند اختصاصی می‌تواند از خرابی‌ها جلوگیری کند!

وقتی شبکه شما مملو از درخواست‌ها می‌شود، سرعت پردازش هر یک از درخواست‌ها یا خریدها به ترتیب کاهش می‌یابد. با این حال، در نهایت، بارگذاری حجم زیادی از اطلاعات در شبکه باعث از کار افتادن آن می‌شود و نهایتا، شما باید زمان و هزینه‌ای را صرف راه‌اندازی مجدد سیستم خود کنید.

۲۵ درصد از مردم صفحه‌ای را که در عرض ۴ ثانیه بارگذاری نمی‌شود، رها می‌کنند. با بهبود کیفیت پهنای باند و اختصاصی کردن آن برای سازمان خود، می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب و حفظ کنید بنابراین کسب‌وکار شما درآمد بیشتری خواهد داشت.

پهنای باند شما بر بهره‌وری تاثیر می‌گذارد!

زیرساخت فناوری سازمان به طور مستقیم با بهره‌وری شرکت شما مرتبط است. سرعت این زیرساخت نیز بر کسب‌وکار شما موثر است. به طور مثال وقتی کارمندان سرکار می‌آیند، سرویس اینترنتی را تحت فشار قرار می‌دهند. پهنای باند اختصاصی این امکان را به شما می‌دهد که بسته به وظایفی که کارکنان شما باید انجام دهند، مقدار اینترنت لازم را با آنان به اشتراک گذارید.

برخی از کارها فقط به مقدار کمی اینترنت نیاز دارند. به طور مثال برای ارسال ایمیل و وبگردی در یک کسب‌وکار کوچک، کارمندان آن فقط به ۲ مگابیت داده بر ثانیه نیاز دارند. با این حال، اگر کارکنان زیادی دارید، از داده‌های بیشتری استفاده خواهید کرد.

همچنین زمانی که اعضای تیم شما نیاز به دانلود ویدیوهای HD یا ویرایش فایل‌های بزرگ دارند، احتمالاً با سرعت دانلود کمتر از ۱۰ یا ۱۲ مگابیت بر ثانیه دچار وقفه می‌شوند.

پهنای باند اختصاصی فضای سازمان شما را برای رشد فراهم می‌کند!

تکنولوژی به طور فزاینده‌ای برای موفقیت کسب‌وکار حیاتی هستند. اکنون سرمایه‌گذاری روی پهنای باند اختصاصی باعث می‌شود فناوری‌های جدید را به آسانی وارد سازمان خود کنید. اگرچه پیش‌بینی مسیر دقیق تکامل فناوری غیرممکن است، اما می‌توانید پیش‌بینی کنید که بارگذاری توسعه زیرساخت‌های IT، افزونه‌های جدید، استریمینگ و سایر ابزارها به پهنای باند اختصاصی نیاز داشته باشند.

همچنین می‌توانید برای درک بهتر پهنای باند اختصاصی و مزایای آن به لینک زیر مراجعه کنید.

کلیک کنید

دیگر مزایای پهنای باند اختصاصی

مزایای پهنای باند اختصاصی برای کسب‌وکارها

عملکرد سریع‌تر زیرساخت‌های فناوری سازمان

این روزها، سازمان‌ها و کسب‌وکارها همواره در رقابت‌اند؛ در نتیجه انتظار اینترنتی پرسرعت را از اپراتورها دارند. پهنای باند اختصاصی به طور قابل ملاحظه‌ای سرعت اجرا تمام زیرساخت‌ها و ابزارهای فناوری مورد نیاز یک سازمان، علی‌الخصوص کسب‌وکارهای آنلاین را افزایش می‌دهد.

امکان تعامل بیشتر و تجربه کاربری بهتر

امکان تعامل بالا باعث افزایش ارتباط بین کاربر و سازمان و همچنین باعث تقویت user friendly بودن به وبسایت می‌شود. پهنای باندی که روی سرعت مناسبی تنظیم شده است، با اجازه دادن به کاربران برای آپلود یا دانلود محتوا از سایت رضایت کاربران شما را بهبود می‌بخشد.

سرعت انتقال اطلاعات بیشتر

در صورتی که آپلود و دانلود به شدت کند باشد، تجربه کاربری از سایت یک سازمان پایین می‌آید. پهنای باند سرعت انتقال داده را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

امکان بازدید همزمان بدون افت سرعت

هر چه وبسایت یک مجموعه بتواند ترافیک بیشتری داشته باشد، آن کسب‌وکار سریعتر رشد می‌کند. پهنای باند اختصاصی این امکان را برای کاربران به طور همزمان فراهم می‌کند. اگر کاربران نتوانند در بازه زمانی که می‌خواهند به وبسایت یک سازمان دسترسی پیدا کنند، تجربه کاربری بدی از آن سایت رقم خواهد خورد. پهنای باند اختصاصی به جلوگیری از خطر از دسترس خارج شدن سرور کمک می‌کند و در نتیجه تجربه‌ای بهتری برای کاربران ایجاد می‌کند.

پشتیبانی پایدار از سایت و اپلیکیشن

اگر یک سازمان جزء کسب‌وکارهایی باشد که علاوه‌بر سایت، اپلیکیشن نیز دارند که مسلما ترافیک بیشتری بر روی سرورها دارند، با پهنای باند اختصاصی، کاربران قادر هستند تا همزمان هم به سایت متصل شوند و هم از اپلیکیشن استفاده کنند.

قابلیت اتصال راحت با پهنای باند اختصاصی

یک دلیل عالی برای تهیه پهنای باند اختصاصی یک شرکت، اتصال راحت کارمندان به آن است. برای اتصال به این سرویس نیازی به کابل ندارید. سایر شبکه‌ها برای اتصال دستگاه‌ها به کابل‌‌های مسی نیاز دارند و این می‌تواند سرعت را تا حد زیادی کاهش دهد؛ همچنین به این معنی است که کارمندان نمی‌توانند سیستم‌های خود را به راحتی جابه‌جا کنند.

انتخاب پهنای باند به این معنی است که می‌توانید چندین دستگاه را به شبکه متصل کنید – از رایانه‌های رومیزی یا لپ‌تاپ گرفته تا تلفن‌های هوشمند و حتی ساعت‌های هوشمند و چاپگرها. این بدان معنی است که شما قادر خواهید بود طیف وسیعی از دستگاه ها را بدون مشکل به شبکه خود اضافه کنید.

تجربه سرعتی متفاوت با پهنای باند اختصاصی

با داشتن پهنای باند اختصاصی، یک سازمان قادر خواهد بود طیف وسیعی از سرعت‌های مختلف را بسته به اندازه و نیاز کسب‌وکار خود انتخاب کند. یک سازمان که افراد آن مدام با اینترنت سروکار دارند (به طور مثال گروه‌هایی از برنامه‌نویس‌ها، مدیران محتوا، کارشناسان IT و… در یک سازمان) و عمده کارهای شرکت وابسته به اینترنت است، باید بتواند برای هر گروه سرعت مشخص و کافی را در نظر بگیرد تا هم تجربه کاربری خوبی داشته باشد و هم از اینترنت، به صرفه استفاده کند. پهنای باند اختصاصی این امکان را فراهم می‌کند.

سخن پایانی

قبل از خرید و تهیه پهنای باند اختصاصی اطمینان حاصل کنید که بر اساس تعداد دستگاه‌های موجود در سازمان، کارمندان، وظایف آنان و دیگر عملیات کسب‌وکار خود، سرعت مناسبی را انتخاب کرده‌اید. ممکن است متوجه شوید که به ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه برای دانلود نیاز دارید یا ممکن است با سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه به راحتی کار خود را انجام دهید. هر سازمانی متفاوت است، اما امکانات متنوعی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا سرعت مناسبی را برای نیازهای خود داشته باشید.

در حالی که باید بتوانید سرعت مورد نیاز خود را بدست آورید، مهم است که مراقب سرعت پهنای باند اختصاصی خود باشید. ممکن است با گذشت زمان شروع به کند شدن کند، اما رفع آن نسبتاً آسان است زیرا این سرویس دارای مانیتورینگ اختصاصی و نظارت ۲۴/۷ است که با کوچک‌ترین افت سرعتی، پرووایدر مورد نظر به سرویس شما رسیدگی خواهد کرد.

همچنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با دیگر سرویس‌های اینترنتی به لینک زیر مراجعه کنید.

کلیک کنید

مزایای پهنای باند اختصاصی