زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه TD LTE یکی از سرویس‌های اینترنتی نسل جدید است که بسیاری از اپراتورها آن را ارائه می‌کنند. این شبکه بر اساس پلتفرم LTE تنظیم می‌شود؛ وقتی تلفن همراهتان WiFi مجاز برای اتصال پیدا نمی‌کند، تلفن شما اینترنت خود را از طریق یک شبکه LTE تامین می‌کند.

با گسترش شبکه‌های LTE و تعداد فزاینده‌ای از دستگاه‌های جدید به بازار، ظهور نوع دوم استاندارد این شبکه، TD-LTE، ممکن است گیج‌کننده به نظر برسد. بنابراین TD-LTE چیست؟ چگونه بر دنیای تلفن همراه تأثیر خواهد گذاشت؟

در ادامه به نحوه کار سرویس TD-LTE خواهیم پرداخت.

مزایای TD نسبت‌به 4G

قبل از هر چیز باید بدانیم که این دو شبکه با هم رقابت نمی‌کنند. TD LTE یکی از روش‌های ارائه اینترنت 4G است. همه تلفن‌های 4G در سال 2022 از فناوری LTE استفاده می‌کنند. این فناوری سرعت بالایی را برای داده‌های تلفن همراه و پهنای باند به ارمغان می‌آورد.

شبکه TD LTE بالاترین نرخ انتقال داده را در زیرساخت 4G ارائه می‌دهد، عددی بین 30 الی 100 مگابیت بر ثانیه. همچنین تاخیر کمتر، ظرفیت پهنای باند مقیاس‌پذیرتر و سازگاری با سیستم جهانی موجود برای ارتباطات سیار (GSM) و فناوری خدمات جهانی مخابرات سیار (UMTS) را فراهم می‌کند. توسعه بعدی LTE-Advanced) LTE-A) حداکثر سرعت 300 مگابیت بر ثانیه را به همراه خواهد داشت.

چه چیزی باعث کاهش سرعت داده TD LTE / 4G می‌شود؟

عوامل زیادی وجود دارند که باعث کاهش سرعت داده می‌شوند برخی از آن‌ها مربوط به سرویس‌های حامل مخابراتی هستند، در حالی که برخی دیگر توسط عوامل خارجی ایجاد می‌شوند از جمله:

  • تمام شدن حجم بسته اینترنتی: با تمام شدن حجم بسته اینترنتی، بنابر نوع اینترنتی که خریده‌اید بسته‌تان محدود می‌شود.
  • فاصله برج تلفن همراه: هر چه از برج تلفن شرکت مخابراتی خود دورتر باشید، خدمات تلفن همراه شما ضعیف‌تر است، که منجر به کندی سرعت داده شبکه TD LTE 4G می‌شود.
  • مصالح ساختمانی: مصالحی مانند بتن، آجر، گچ، و عایق‌های دیگر معروف به مسدود کردن امواج فرکانس رادیویی هستند. اگر سیگنال‌های تلفن همراه نتوانند به خانه شما نفوذ کنند، سرعت داده ضعیفی خواهید داشت.
  • امواج طبیعی: همانطور که سازه‌ها و مصالح ساخت انسان می‌توانند فرکانس‌های رادیویی را مسدود کنند، در صورتی که در مناطقی باشید که باد زیاد بوزد، باران ببارد و… به احتمال زیاد داده‌ی ضعیفی دارید.

آینده TD-LTE چیست؟

در اصل، TD-LTE عمدتاً توسط China Mobile حمایت می‌شد یعنی در ابتدا به عنوان یک استاندارد خاص چین تلقی شد. پس از مدتی، در آغاز سال 2011، اپراتورهای جهانی تشخصی دادند که TD-LTE در برآوردن یک نیاز جهانی، پتانسیل آن را دارد که بسیار بیشتر از یک راه حل چینی باشد.

TD-LTE هنوز در حال توسعه است و زمان لازم است تا فراتر از بازارهای اصلی گسترش یابد؛ با این حال GSMA گزارش داد که تمام فناوری‌های سلولی یک چرخه عمر تقریباً 20 ساله از راه اندازی تا اوج خود دارند. اگر این پیش‌بینی درست باشد، شبکه TD LTE به اوج نفوذ خود در سال 2030 خواهد رسید.
اگر می‌خواهید درباره تحول اینترنت و چگونگی شکل گرفتن آن بدانید مقاله ” تلفن چگونه اینترنت را به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های انسان‌ها تبدیل کرد؟ ” را مطالعه کنید.