زمان مطالعه: 6 دقیقه

خرید قسطی اینترنت پرسرعت tdlte

امروزه با توجه به رونق گرفتن کسب‌وکارهای آنلاین، پیشروی صنعت گیمینگ، دانلود و تماشای فیلم، کار با شبکه‌های اجتماعی گوناگون نظیر youtube، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، آپارات و غیره، نیاز روزافزون به داشتن اینترنتی پرسرعت حس می‌شود.

از طرفی بسیاری از مناطق در ایران هنوز شامل پوشش‌دهی سرویس‌های اینترنتی ثابت نمی‌شوند و  کاربران به دلیل عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت در شهرستان‌های کوچک، مورد اجحاف واقع می‌شوند. 

در این پست به بررسی تغییر نیاز کاربری با پیشرفت تکنولوژی، افزایش قیمت اینترنت در ایران همراه با کاهش سرعت آن و آینده‌ای که پیش رو است، می‌پردازیم.

از Dial-up تا TD-LTE

در گذشته می‌توانستیم بگوییم که اینترنت یک شبکه جهانی است، اما امروزه اینترنت، جهان را به یک دهکده کوچک تبدیل کرده است. بی‌راه نیست اگر بگوییم بعد از اکسیژن، مهم‌ترین نیاز انسان امروز اینترنت است.

 

اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به تاریخچه اینترنت کنیم، می‌بینیم که اینترنت اولین بار در دهه ۱۹۶۰ توسط دانشمندان آمریکایی در دانشگاه هاروارد و MIT ایجاد شد. در آغاز، این شبکه به نام ARPANET شناخته و برای ارتباطات نظامی و پژوهشی استفاده می‌شد.

 

در سال‌های بعد، اینترنت رشد سریعی داشت و به عنوان یک ابزار برای ارتباطات، تجارت، تفریح و دسترسی به اطلاعات بسیار مورد استفاده قرار گرفت. مرورگرهای وب مانند موزیلا فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم باعث شدند که اینترنت به یک ابزار بسیار قابل دسترس برای همه بدل شود و حالا هوش مصنوعی انقلاب جدیدی به پا کرده، سطح نیازها و توقع انسان ها را از صنعت تلکام تغییر داده و حتی نیازهای جدیدی ایجاد کرده که به جرات میتوان گفت، در سال‌های آینده استفاده از هوش مصنوعی برای انسان‌ها به یک اجبار تبدیل می‌شود.

تغییر نیاز کاربران، علتی برای تحول اینترنت

کم‌کم نیاز کاربران به اینترنت تغییر کرد و این تغییرات مستلزم پاسخگویی این تکنولوژی به نیازهای کاربران بود. در ابتدا، مردم از اینترنت برای دسترسی به اطلاعات استفاده می‌کردند و اغلب به اتصال به شبکه‌های اینترنتی که با سرعت پایین عمل می‌کردند، راضی بودند، اما با گسترش استفاده از اینترنت و به وجود آمدن خدمات جدیدی مانند دانلود فیلم، بازی آنلاین، استفاده از رایانش ابری (Cloud Computing)، ارتباطات تصویری و… نیاز به یک اینترنت پرسرعت برای دانلود و آپلود به شدت حس می‌شد.

****

قبل از شکل‌گیری سرویس‌های اینترنتی چند سال اخیر، از جمله TD-LTE و ADSL و غیره، افراد از طریق سرویس dial up به شبکه اینترنت متصل بودند. این سرویس بسیار کند و کار با آن طاقت‌فرسا بود. سرعت این سرویس چند KB (کیلوبیت) بر ثانیه بود و بارها پیش می‌آمد که افراد حین دانلود یک فایل با حجم ۲ـ۳ مگابایتی ساعت‌ها معطل می‌ماندند.

 

با گذشت زمان و با توجه به اینکه بسیاری از خانه‌ها دارای خطوط تلفن ثابت بودند، اینترنت‌های ثابت خانگی جای dial up را گرفتند. از اولین سرویس‌های اینترنت ثابت خانگی، ADSL بود.

ADSL به علت مقرون به صرفه بودن، با اینکه نیاز کاربری افراد تغییر کرده و سرعت ADSL دیگر پاسخگوی آن نیست، همچنان شناخته‌شده‌ترین سرویس خانگی است. 

+ADSL2 در شرایط ایده‌آل ۱۶ مگابیت بر ثانیه سرعت دارد و این در حالی است که با توجه به حجم کار افراد با اینترنت در دنیای امروز، نیاز به یک اینترنت با سرعت حداقل ۴۰ مگابیت بر ثانیه حس می‌شود.

روی کار آمدن سرویس TD-LTE

سرویس TD-LTE یک گزینه مناسب برای رفع نیاز مخاطب به سرعت مناسب اینترنت خانگی است. 

TD-LTE برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ توسط گروهی از شرکت‌های توسعه و پژوهش فناوری بی‌سیم در چین معرفی شد و از سال ۲۰۰۹ مورد استفاده قرار گرفت. این استاندارد فناوری بی‌سیم برای ارائه ارتباط نسل چهارم تخصیص داده شده و به‌طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سرویس در ایران نیز فعالیت خود را با عنوان” آخرین نسل اینترنت ثابت” آغاز کرده است. افزایش تورم و نرخ دلار مزید بر علت نرخ واردات امکانات اولیه این سرویس شده‌اند در نتیجه اینترنت TD-LTE، هزینه اولیه بالایی دارد و بیشتر مردم همچنان در حال استفاده از سرویس‌های ADSL هستند.

چرا TD-LTE اینترنت برتر خانگیست؟

TD-LTE یک فناوری پیشرفته ارتباطات بی‌سیم است که نسبت به ADSL دارای مزایای زیادی است، این مزایا عبارتند از:

سرعت بالا
اینترنت TD-LTE قابلیت ارائه سرعت‌های بسیار بالا (۴۰ مگابیت بر ثانیه به بالا) را دارد و این در حالی است که ADSL سرعت کم و محدودی دارد.

پایداری بیشتر 

TD-LTE با استفاده از فرکانس‌های بی‌سیم امواج رادیویی، پایداری بسیار بیشتری دارد، در حالی که ADSL تحت تأثیر عوامل زیادی مانند نوسانات خط تلفن قرار می‌گیرد.

قابلیت پوشش گسترده‌تر 

TD-LTE از طریق تکنولوژی سلولی کار می‌کند. در واقع قابلیت اتصال در تمام نقاط ایران را فراهم تسهیل می‌کند.

عدم نیاز به خط تلفن

برای استفاده از TD-LTE نیازی به خط تلفن نیست و شبکه بی‌سیم TD-LTE قابلیت پوشش بیشتری را در مقایسه با ADSL دارد.

قابلیت حمل آسان

TD-LTE به دلیل عدم نیاز به کابل‌های فیبر نوری یا مسی، قابلیت حمل آسان‌تری را نسبت به ADSL دارد، به علاوه کاربر می‌تواند با استفاده از مودم سیار خود، به راحتی دستگاه خود را به شبکه بی‌سیم TD-LTE متصل کند.

 

اما با تمام این‌ها، همچنان سرویس TD-LTE علاوه بر هزینه‌های ایجاد زیرساخت‌های فنی که برای پروایدرها دارد، هزینه خرید مودم مخصوص td lte برای کاربران هم مبلغی حدود ۲ تا ۶ میلیون است.

چگونه می‌توان از این سرویس استفاده کرد بدون آنکه افراد قیمت اولیه زیادی را متحمل شوند؟

خرید اینترنت tdlte بر بستر سرویس اعتباری

خرید اینترنت TD-LTE بر بستر سرویس اعتباری

با توجه به پایین آمدن قدرت خرید مردم در سال‌های اخیر در ایران، خرید محصولات به شیوه BNPL طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

BNPL مخفف Buy Now Pay Later است که به این معنی است که شما می‌توانید یک کالا را تهیه و هزینه آن را در آینده پرداخت کنید. به این صورت که به جای پرداخت هزینه کامل کالا در لحظه خرید، هزینه به قسط‌هایی تقسیم شده و به محض خرید کالا، قسط اول پرداخت می‌شود و سپس قسط‌های بعدی در بازه‌های زمانی مشخصی پرداخت می‌شود.

 

BNPL یا Buy Now Pay Later در سال‌های اخیر به دلیل رشد قابل توجه آن در بازارهای اقتصادی، جذب توجه بسیاری از مشتریان و شرکت‌های فعال در صنعت پرداخت شده است. طرفداران BNPL در سطح جهانی به دلیل امکانات و خدماتی که این روش پرداخت ارائه می‌دهد، رو به افزایش هستند.

 

این روش پرداخت به مشتریان امکان می‌دهد که اجناس خود را به صورت اقساطی و به دور از هزینه‌های بازپرداخت، خریداری کنند.

در کل، بر اساس آمار و اطلاعات اخیر، BNPL در میان مشتریان سراسر جهان، به خصوص در اروپا و آمریکای شمالی، بسیار محبوب است و طرفداران زیادی دارد.

 

مبناتلکام با داشتن بروزترین زیرساخت‌ها و کادر انسانی مجرب در اراِئه سرویس‌ اینترنت TDLTE با بیشترین پوشش‌دهی کشور در بین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت، سرعت بالا (تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه)، پشتیبانی ۲۴/۷ و عرضه مودم‌های متنوع متناسب با نیاز کاربران، شرایط خرید را تسهیل کرده است.

مبناتلکام مفتخر است برای اولین بار در صنعت تلکام برای آسودگی خاطر کاربران، با همکاری اسنپ و از طریق سرویس اعتباری اسنپ‌پی اینترنت tdlte و مودم آن را به صورت اعتباری (BNPL)، در ۴ قسط و بدون کارمزد عرضه می‌کند.


چگونه می‌توانم اینترنت TD-LTE را تهیه کنم؟

همانطور که اشاره شد، مبناتلکام با شعار اولین اینترنت قسطی، آخرین نسل اینترنت ثابت شرایط خرید قسطی اینترنت TD-LTE که آخرین نسل اینترنت ثابت است را برای اولین بار فراهم کرده است. برای استفاده از این شرایط کافیست سرویس اعتباری خود را در اپلیکیشن اسنپ و در قسمت سرویس اعتباری اسنپ‌پی، فعال کنید و مودم و اینترنت پرسرعت TD-LTE را در 4 قسط بدون کارمزد و ضامن تهیه کنید.
همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید و یا با شماره 1533 در تماس باشید.

https://mabnatelecom.com/landings/snapPay

 

اینترنت پرسرعت مبناتلکام

چرا مبناتلکام؟

مبناتلکام، در سال ۱۳۸۴ با جمعی از مدیران ۷ شرکت مطرح اینترنتی شروع به کار کرد و به‌مرور زمان توانست پوششی سراسری از خدمات خود در کشور ارائه کند. در بدو تأسیس، فعالیت شرکت با دریافت پروانه ارائه خدمات اینترنت (ISP) شروع به فعالیت در دو زمینه سرویس‌های اینترنتی خانگی و سازمانی کرد. امروزه مبناتلکام یکی از مطرح‌ترین شرکت‌ها در ارائه سرویس پهنای باند اختصاصی برای سازمان‌های خصوصی و دولتی و همچنین اینترنت پرسرعت TD-LTE با تضمین کیفیت و سرعت است.