زمان مطالعه: 7 دقیقه

راهنمای خرید پهنای باند اختصاصی

این روزها کسب‌‎وکارهای زیادی در فضای مجازی فعالیت دارند و بخش بزرگی از اقتصاد کشورها را در برگرفته‌اند. بدیهی است که اینترنت یکی از اجزای اصلی در این فعالیت‌ها بوده و اکنون بحث بر سر این است که کدام سرویس‌ها گزینه‌های بهتری هستند.

کسب‌وکارهای بزرگ برای اینکه بهره‌وری کارکنان بالاتر باشد، ابزارهای مناسبی را در اختیار آنان قرار می‌دهند. رفع محدودیت‌های شبکه در چنین محیط‌هایی باید در اولویت کار قرار بگیرد تا موفقیت مجموعه به ثمر بنشیند. ما در این مطلب می‌خواهیم با راهنمای خرید پهنای باند اختصاصی اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم تا رونق کسب‌وکار خود را رقم بزنید.

 

پهنای باند اختصاصی چیست؟

در ابتدا بهتر است که تعریف واضحی از پهنای باند داشته باشیم. این اصطلاح در انگلیسی Bandwidth است که مشخص می‌کند چه مقدار داده در یک زمان معین قابلیت دریافت یا انتقال را دارد. به این ترتیب می‌توان گفت که پهنای باند همان ظرفیت انتقال داده است.

زمانی که واژه اختصاصی به آخر این عبارت می‌چسبد به این معنا است که یک سازمان، یک کاربر یا یک برنامه مخصوص می‌تواند بخشی از شبکه را به‌صورت کاملا اختصاصی در اختیار داشته باشد؛ بنابراین خرید پهنای باند اختصاصی می‌تواند توان کارایی شما را در شبکه به حد بسیار زیادی بالا ببرد.

به این نکته توجه داشته باشید که در اوج مصرف نیز پهنای باند هیچ افتی نخواهد داشت و کاربران با خیالی آسوده می‌توانند به انجام امور محوله بپردازند. در این حالت شما قادر خواهید بود بر روی کمترین نوسان و کمترین تاخیر تمرکز کنید و بستری ایده‌آل را در سازمان خود داشته باشید.

انواع بسترها برای ارائه پهنای باند اختصاصی

انواع بسترها برای ارائه پهنای باند اختصاصی

پس تا اینجا دانستیم که اینترنت پهنای باند اختصاصی یک دسترسی کاملا ویژه به سازمان‌ها و کاربران می‌دهد تا بدون وجود مشکلی فعالیت خود را انجام دهند. سرعت سرویس اینترنت سازمانی را همین پارامتر کنترل می‌کند و با افزایش ظرفیت، سرعت نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از خدمات خرید پهنای باند اختصاصی در بسترهای مختلفی استفاده کنند. بدون شک انتخاب یک سرویس ایده‌آل می‌تواند در بازده کاری کارکنان تاثیر به‌سزایی داشته باشد. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم داشت.

بستر ارتباطات ماهواره‌ای

به منظور ایجاد شبکه‌های خصوصی انتقال داده، یکی از کارآمدترین روش‌ها ارتباطات ماهواره‌ای است. این مورد به ندرت به کسب‌وکارها پیشنهاد می‌شود و تنها در صورتی قابل پیگیری است که روش‌های ارتباطی دیگر مشکلات خاص و غیرقابل حلی داشته باشند. این بستر نیازمند مجوزهای راه اندازی است و عموما بانک‌ها و مراکز دولتی امکان دسترسی به بستر ارتباطات ماهواره‌ای برای انتقال داده است.

ارتباطات زمینی

یکی دیگر از بسترهای ارائه اینترنت اختصاصی ارتباطات زمینی است که اکثر شرکت‌های بزرگ از آن بهره می‌برند. خود این بستر را می‌توان به دو دسته فیبر نوری و Leased Lines تقسیم‌بندی کرد که در ادامه شرح مختصری بر هر کدام می‌آوریم.

فیبر نوری

به احتمال زیاد شما نیز با مزایای کابل فیبر نوری در شبکه آشنا هستید و می‌دانید که سرعت بالایی را ارائه می‌دهند. این محصول از تارهای شیشه‌ای ساخته می‌شود و به منظور انتقال داده‌ها برای مسافت‌های خیلی طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این روش از دفتر مرکزی به مکان مد نظر مشترک به کمک شبکه توزیع نوری یک فیبر نوری کشیده می‌شود.

Leased Lines

در لغت می‌توان این واژه را به خطوط اجاره‌ای تلفن ترجمه کرد که باید مخابرات در آن نقش داشته باشد. مجموعه‌هایی که چندین شعبه در مناطق مختلف در اختیار دارند می‌توانند از این راهکار استفاده کنند.

اتصال نقطه به نقطه

خرید اینترنت P2P یکی از رایج‌ترین راه‌هایی است که شرکت‌های زیادی از آن بهره می‌برند. در این سرویس مشترک می‌تواند این درخواست را داشته باشد که دو محل اختصاصی را به هم متصل کند و ترافیک داده را به صورت اختصاصی بر روی شبکه در اختیار داشته باشد.

توجه داشته باشید که دسته‌بندی‌های مختلفی در این زمینه می‌توان انجام داد.  MPLS، VPLS، VLAN، L2TP و … در این دسته‌بندی‌ها قرار دارند. برای خرید پهنای باند اختصاصی لازم است اطلاعات کاملی در اختیار داشته باشید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

ارتباطات رادیویی

در این بستر در محلی که سرویس دریافت خواهد شد باید یک رادیو و همچنین یک آنتن وجود داشته باشد. در اینترنت point to point، رادیو برای ارسال و دریافت دیتا و آنتن به منظور تقویت امواج به کار گرفته می‌شود. این کار به کمک ارائه دهندگان اینترنت باند اختصاصی انجام می‌شود.

مزایای پهنای باند اختصاصی - امنیت اینترنت - پایداری سرعت

مزایای پهنای باند اختصاصی

به این نکته توجه داشته باشید که در خرید پهنای باند اختصاصی لازم است اولویت‌ها و نیازهای مجموعه را به‌طور دقیق وارسی بکنید. در این زمینه از فاکتورهای مهم می‌توان به اهمیت دسترسی بدون وقفه شبکه، بودجه، مقیاس‌پذیری و … اشاره کرد.

با توجه به این که باید با کسب اطلاعات کاملی اقدام به خرید اینترنت با پهنای باند اختصاصی کنید، می‌توانید با مشاورین ما در مبناتلکام ارتباط داشته باشید. در ادامه به چند مورد از مزایای مهم این سرویس‌ها اشاره می‌کنیم.

تجربه اینترنتی ثابت و امن

می‌توان اولین مزیت پهنای باند اختصاصی اداری را پایداری آن در نظر گرفت. با توجه به اینکه این باند  به اشتراک گذاشته نمی‌شود، حتی در زمان اوج مصرف سرعت اینترنت کاملا پایدار و قابل پیش‌بینی خواهد بود. مشاغلی مانند ، فروشگاه‌های آنلاین، پخش ویدئو و استریم آنلاین، سازمان‌های متوسط و بزرگ و … بهتر است از چنین سرویس‌هایی بهره ببرند.

امنیت

بهتر است بدانید که با خرید اینترنت پوینت تو پوینت شما یک لایه امنیتی اختصاصی و اضافی خواهید داشت. دلیل این امر نیز کاملا مشخص است چرا که اتصال شبکه و ترافیک از دیگر منابع جدا شده و به همین دلیل دسترسی‌های غیرمجاز در این محیط اتفاق نمی‌افتد.

سرعت

در خرید پهنای باند اختصاصی یکی از مهم‌ترین مزایایی که باید به آن توجه شود، سرعت بالای انتقال داده است. این پارامتر برای کنفرانس‌های ویدئویی، انتقال فایل‌های بزرگ و امور دیگر یک امر ضروری بوده و باید سازمان‌ها از پهنای باند متناسب با نیاز خود استفاده کنند.

ضمانت عملکرد

با توجه به اینکه اینترنت با پهنای باند اختصاصی کاملا انحصاری بوده، عملکرد آن تضمین شده و قابل اعتماد است. این مزایا باعث می‌شود که ما به کسب‌وکارهای بزرگ توصیه کنیم تا از این سرویس‌ها استفاده کنند و مدیریت مناسبی داشته باشند.

 

در صورتی که علاقه دارید اطلاعات بیشتری درباره پهنای باند اختصاصی دریافت کنید، مقاله “پهنای باند اختصاصی چیست” را مطالعه کنید

تفاوت پهنای باند اختصاصی و اشتراکی در سرعت و امنیت و پایداری

تفاوت اینترنت اختصاصی و اشتراکی

تا اینجای مقاله در مورد اهمیت خرید پهنای باند اختصاصی با شما صحبت کرده‌ایم و اکنون می‌خواهیم به فرق پهنای باند اختصاصی و اشتراکی بپردازیم. همانطور که از نام باند اشتراکی مشخص است، تعدادی کاربر به یک نقطه اتصال اینترنت می‌توانند دسترسی داشته باشند و میزان هزینه و سرعت بین آنها تقسیم خواهد شد.

به بیان ساده‌تر در پهنای باند اشتراکی چند کاربر در یک باند باهم سهیم می‌شوند و به صورت اشتراکی از مزایای آن استفاده می‌کنند. حال می‌توان گفت که اصلی‌ترین تفاوت این دو نوع پهنای باند کاملا مشخص شد اما برای اینکه شما اطلاعات بیشتری داشته باشید به چند مورد دیگر اشاره می‌کنیم.

میزان نوسان

در پهنای باند اشتراکی به دلیل این که کاربران زیادی از اتصال اینترنت استفاده می‌کنند، در ساعات اوج مصرف بدون شک نوسانات زیادی را کاربران مشاهده خواهند کرد. در طرف دیگر در پهنای باند اختصاصی به دلیل اینکه باند به یک سازمان خاص اختصاص دارد هیچ نوسانی وجود نخواهد داشت.

نرخ مقیاس پذیری

یکی دیگر از برتری‌های سرویس پهنای باند اختصاصی این است که نرخ مقیاس‌پذیری بالایی دارد و کاربر می‌تواند با توجه به نوع نیاز میزان مصرف خود را تعیین کند. همچنین امکان افزایش امکانات و تجهیزات مورد استفاده و خدمات ارائه شده در پهنای باند اختصاصی برای مشتری وجود دارد. نکته مهم در این موضوع شرکت ارائه دهنده پهنای باند اختصاصی است؛ زیرا این شرکت باید پیش‌بینی لازم را برای نیازهای آتی مشتریان داشته باشد. اما به دلیل کاهش هزینه‌های نصب برای شرکت‌های ارائه دهنده معمولا با حداقل تجهیزات لازم، خدمات را ارائه می‌دهند.
شرکت مبناتلکام با توجه به نیاز مشتری و با بهترین تعرفه این امکانات را برای سازمان‌ها در نظر می‌گیرد تا در زمان و هزینه‌های آتی مشتریان صرفه جویی شود.

خدمات SLA (توافق نامه سطح خدمت)

این خدمات را می‌توان مهم‌ترین تفاوت این دو پهنا در نظر گرفت، زیرا در سرویس اشتراکی این مهم وجود ندارد. شرکت ارائه دهنده پهنای باند اختصاصی متعهد می‌شود که کمترین میزان تاخیر و پینگ را شما تجربه خواهید کرد.

لازم به ذکر است که در بین شرکت‌های داخلی مجموعه مبناتلکام برترین خدمات را در این زمینه ارائه می‌دهد و شما نیز می‌توانید بهترین اینترنت پوینت تو پوینت ایران را از ما در این مجموعه سفارش دهید. مشاورین ما می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند تا با آگاه کامل انتخاب درستی داشته باشید.

اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت اینترنت اختصاصی و اشتراکی بدانید، این مقاله را مطالعه کنید

کلیک کنید

سرعت پهنای باند اختصاصی چقدر است؟

قبل از ورود به این مبحث مهم بهتر است تفاوت پهنای باند و سرعت اینترنت را باهم مرور کنیم. در خرید پهنای باند اختصاصی باید تمامی این نکات را در ذهن خود داشته باشید. منظور از سرعت اینترنت همان مقدار داده‌ای است که می‌توان در یک زمان معین به صورت واقعی امر بارگیری یا دانلود را انجام داد.

در حالی که پهنای باند به حداکثر داده‌ای در هر لحظه اشاره دارد که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از ارائه‌دهنده سرویس این درخواست را داشته باشید که سرعت پهنای باند شما را تست کند. این سرعت برای خطوط T1، T3، اترنت، فیبر نوری، مترو اترنت و … متفاوت است.

هزینه راه اندازی پهنای باند اختصاصی چقدر است؟

در خرید پهنای باند اختصاصی همه افراد بیش از همه چیز به پارامتر قیمت توجه دارند. با کسب اطلاعات بیشتر متوجه خواهید شد که عوامل مختلفی بر این هزینه موثر هستند که از جمله آنها می‌توان به میزان مقیاس‌پذیری، نوع بستر، شرکت ارائه دهنده و کیفیت خدمات و … اشاره کرد.

ما در مبناتلکام از سال 1384 در تلاش هستیم تا برترین خدمات در حوزه اینترنت را به هموطنان عزیز ارائه دهیم. شما نیز می‌توانید برای خرید اینترنت سازمانی با شماره تلفن‌های مندرج در سایت با ما در تماس باشید.

جمع بندی

این روزها بسیاری از کسب‌وکارها برای پیشبرد اهداف خود به یک سرعت قابل توجهی از اینترنت و پایداری دائمی نیاز دارند. ما در این مطلب سعی کردیم تا راهنمای خرید پهنای باند اختصاصی را برای شما ارائه دهیم. اما اگر نیاز به اطلاعات بیشتر یا مشاوره رایگان برای تهیه مناسب‌ترین و بهترین اینترنت سازمانی دارید، می‌توانید با شماره 1533 یا 02191200000 در ارتباط باشید یا فرم تماس را در صفحه پهنای باند اختصاصی پر کنید تا کارشناسان مبناتلکام با شما تماس بگیرند.