زمان مطالعه: 5 دقیقه

فرق بین اینترنت LTE و 4G چیست؟

این روزها دیگر با گسترش اینترنت در سرتاسر دنیا کمتر کسی را می‌توان یافت که نام اینترنت پرسرعت LTE و اینترنت 4G به گوشش نخورده باشد. هرچند مردم ممکن است از تفاوت‌های بین اینترنت نسل ۴ و سرویس TD-LTE آگاه نباشند، اما کم‌وبیش با این دو اصطلاح آشنا هستند و در زندگی روزمره از آن بهره می‌برند. البته باید عنوان کرد که برخی نیز گمان می‌کنند این دو سرویس یکی هستند و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. به همین سبب ما تصمیم گرفتیم در این مطلب ضمن معرفی مختصر TD-LTE به‌عنوان بهترین اینترنت خانگی پرسرعت و اینترنت 4G، این دو را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. شما با مطالعه این مطلب تفاوت‌های موجود را درک کرده و از کاربردهای آن‌ها آگاه خواهید شد. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

آشنایی با اینترنت پرسرعت LTE

آشنایی با اینترنت پرسرعت LTE

این روزها داشتن سرویس اینترنت پرسرعت برای تمام کاربران خانگی، اداری و غیره از اهمیت بسیاری برخوردار است. یکی از سرویس‌هایی که دسترسی به این هدف را میسر کرده اینترنت LTE است.

 LTE اختصار کلمه Long Term Evolution و به معنای تکامل بلندمدت است. سرویس TD-LTE ازجمله سرویس‌های ثابت اینترنت است که برای متصل شدن به اینترنت فقط به یک سیم‌کارت و دستگاه مودم نیاز دارد و اتصال آن بدون نیاز به وجود خط تلفن برقرار می‌گردد. این سرویس اینترنتی آخرین نسل از اینترنت ثابت است و قابلیت راه‌اندازی در هر مکانی را دارد.

این اینترنت پرسرعت برای ارسال و دریافت داده‌ها از فرکانس استفاده کنید و نسبت به سایر سرویس‌های موجود مانند ADSL، VDSL و … ظرفیت بیشتری در انتقال داده‌ها دارد و بنابراین سرعت دانلود و آپلود آن نیز بیشتر است. علاوه بر این، پایداری سرویس LTE نسبت به سایر سرویس‌ها بیشتر و پینگ آن پایین‌تر است. همین ویژگی TD-LTE را به بهترین اینترنت بی‌سیم خانگی تبدیل کرده است.

در زیر، مزایای اصلی اینترنت TD-LTE را می‌خوانید:

  • قابل راه‌اندازی در هر مکان و زمانی
  • عدم نیاز به وجود هیچ‌گونه زیرساختی (سیم‌کشی و یا وجود فیبر نوری) جهت راه‌اندازی
  • قابل‌استفاده برای مصارف خانگی، اداری، تجاری و …
  • بدون نیاز به صرف زمان برای راه‌اندازی
  • ارائه‌ی سرعت دانلود و آپلود بسیار بالا

آشنایی با اینترنت 4G

اینترنت 4G و یا نسل چهارم این روزها در زندگی بشر کاربرد بسیاری دارد و اتصال دستگاه‌های موبایل به اینترنت را با سرعت بسیار بالای ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه تسهیل کرده است.

این نسل از اینترنت موبایل پس از دو نسل قبلی و در سال ۲۰۰۸ تصویب و وارد بازار شده است و نسبت به نسل ۲ و ۳ سرعت قابل‌توجهی دارد. به‌علاوه، پهنای باند این سرویس اینترنتی پرسرعت نسل چهارم سیار و بسیار منعطف است.

بسیاری اینترنت td-lte و 4G را به اشتباه به‌جای یکدیگر به کار می‌برند، اما در حقیقت این دو تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و اینترنت پرسرعت LTE جزئی از شاخه اینترنت 4G است و از نظر قابلیت و کارایی مابین اینترنت نسل سوم و چهارم قرار دارد. ما در ادامه به بیان تفاوت‌های میان این دو سرویس اینترنت می‌پردازیم.

تفاوت‌های میان سرویس اینترنتی پرسرعت خانگی TD-LTE و 4G

تفاوت‌های میان سرویس اینترنتی پرسرعت خانگی TD-LTE و 4G

سرعت اتصال:

از آنجایی‌که LTE جزئی از اینترنت پرسرعت نسل چهارم است، سرعت اینترنت 4G کمی بالاتر است؛  اما اینترنت LTE سرعت مناسبی دارد و تا 80 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. این سرعت درواقع تمام نیازهای کاربران معمولی تا حرفه‌ای را برآورده می‌کند.

قابلیت دسترسی:

شبکه 4G از قابلیت دسترسی بهتر و بیشتری برخوردار است و شما با استفاده از آن می‌توانید به هر شبکه‌ای که مدنظرتان باشد دسترسی پیدا کنید؛ اما همین امر سبب بیشتر شدن مصرف انرژی و هزینه هم می‌شود.

از طرفی، اینترنت نسل چهارم ثابت LTE دسترسی قابل‌قبولی دارد و به‌مراتب هزینه آن نسبت به 4G کمتر و مناسب‌تر است.

تعرفه و قیمت:

تعرفه و قیمت بخش مهمی از تفاوت بین این دو سیستم اینترنتی است. قیمت اینترنت پرسرعت خانگی LTE در مقایسه با 4G به‌مراتب کمتر، مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه تر است. خرید و استفاده از بسته‌های اینترنت LTE برای کاربرانی که مصرف بالایی دارند بسیار مناسب است. این سرویس حجم بالایی از اینترنت را برای مدت طولانی برای کاربران فراهم می‌کند.

قابلیت استفاده:

هرچند هر دو سرویس اینترنت TD-LTE و 4G از یک نسل هستند اما فناوری مجزایی از یکدیگر دارند. اینترنت نسل چهارم فقط بر روی موبایل و گوشی‌های هوشمند قابل‌استفاده است، اما اینترنت پرسرعت LTE را می‌توان در مکان‌های ثابت مختلفی نظیر منزل، شرکت، اداره و … به کار برد. پس به خاطر داشته باشید که این دو سرویس هرکدام کاربرد ویژه‌ای دارد و هیچ‌کدام را نمی‌توان به‌جای دیگری استفاده کرد.

سیم‌کارت‌های مجهز به سیستم 4G و TD-LTE

همان‌طور که در قسمت قبلی هم گفته شد سیم‌کارت‌های مجهز به اینترنت 4G قابل‌استفاده بر روی گوشی‌ها و موبایل‌های هوشمند هستند و می‌توان با استفاده از این سیم‌کارت‌ها پیامک ارسال و با دیگران تماس برقرار کرد.

سیم‌کارت‌های مخصوص اینترنت پرسرعت TD-LTE فقط روی مودم‌های مخصوص این نسل از اینترنت نصب می‌شوند و قابلیت ارسال پیامک و برقراری تماس را ندارند. همچنین سیم کارت‌های 4G در مودم‌های مبناتلکام پشتیبانی می‌کند.

اگر می‌خواهید بیشتر راجع به اینترنت TDLTE و انواع آن بدانید، این لینک را ببینید

تهیه انواع سرویس‌های اینترنت

تهیه انواع سرویس‌های اینترنت

جهت تهیه انواع سرویس‌های اینترنت مانند اینترنت پرسرعت خانگی TD-LTE و غیره بایستی به شرکت‌های معتبر عرضه‌کننده نظیر مبناتلکام مراجعه کنید. این شرکت بهترین سرویس‌های خانگی اینترنت را با بهترین قیمت، حداکثر سرعت، حداکثر کیفیت و … در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مشتریان نیز با استفاده از سرویس‌های TD-LTE قادر به انجام تمامی امور نظیر تماشای آنلاین فیلم و سریال، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، گیمینگ و … هستند. لازم به ذکر است که شرکت  مبناتلکام با پشتیبانی ۲۴ ساعته، سرعت دانلود و آپلود بالا را تضمین می‌کند.

شما می‌توانید با شماره 1533 در ارتباط باشید یا به فروشگاه آنلاین مبناتلکام سر بزنید

سخن آخر

ما در این مطلب ضمن معرفی مختصر سرویس‌های اینترنت 4G و TD-LTE به بیان تفاوت‌های میان این دو پرداختیم. این تفاوت‌ها به معنای برتری هیچ‌یک بر دیگری نیست. همان‌گونه که در متن گفته شد، هیچ‌یک جایگزین آن‌یکی نمی‌شود و هرکس بسته به نیاز و شرایط خود می‌تواند از این سرویس‌ها استفاده کند.

به‌عنوان آخرین نکته متذکر می‌شویم که با توجه به تعرفه مناسب، سرعت بالا تا 80 مگابیت بر ثانیه، قابلیت دسترسی،  راه اندازی سریع و آسان و … خرید مودم‌ها و سیم‌کارت‌های LTE کاری بسیار عاقلانه است. کاربران فعال در اینترنت و فضای مجازی و هم‌چنین صاحبان شرکت‌ها و ادارات با خرید این سرویس اینترنتی پرسرعت می‌توانند از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شده و امورات آنلاین و اینترنتی خود را با نهایت سرعت انجام دهند. 

برای اطلاع از تعرفه و قیمت سرویس اینترنت TD-LTE به این صفحه مراجعه کنید

کلیک کنید